Rodzaje pozycjonowania
Istnieją 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep komputerowy Widzew”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących w danym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi typ pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Istotne jest również to, iż rośnie tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– buty Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Ojca czy koncert popularnego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść witryny internetowej.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]