Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP
Aby klient wyszukał twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej ilości zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są często stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaakcentować, bowiem najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później należy poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.
Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci portali idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz telefon bądź adres e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu firm albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Druga efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte uwagi teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z medycyną, doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO