Rachunkowość i finanse 

Flobo – robot do obsługi należności z modułem automatycznej windykacji

Jesteś zainteresowany korzystną ofertą taniej windykacji? Nie czekaj! Wejdź na https://bit.ly/34eI4gi.

Może być wiele rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci nie płacą na czas za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi płatnościami dotyczy nie tylko przedsiębiorców, którzy świadczą usługi dla biznesu, ale również podmioty z profilem działalności kierowanym do odbiorców indywidualnych.

Windykacja – działania, zmierzające do ściągnięcia zaległości

Przedsiębiorca jest uprawniony do dochodzenia niespłaconych należności poprzez proces windykacji długu. Chociaż termin ten wielu osobom źle się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to procedurę w trakcie której rozpoczyna się wobec dłużnika rozmaite działania zgodne z aktualnymi aktami prawnymi. Czynności te mają na celu ściągnięcie zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, to znaczy regularne monitowanie dłużnika i przypominanie o konieczności przelania opłaty. Kiedy ta metoda dochodzenia należności nie zadziała, następną opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli firma obsługuje kilkudziesięciu czy nawet kilkuset klientów i co miesiąc wystawia taką samą liczbę paragonów i faktur, niebezpieczeństwo, iż jakiś procent opłat nie będzie przelany w ustalonym terminie wyraźnie się zwiększa. W organizacji całej procedury powiązanego z księgowaniem wpłat pomoże aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje także modułem automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja – poprawi terminowość wpłat u swoich kontrahentów

Robot Flobo nie tylko sprawdza, czy na rachunek bankowy wpłynął przelew od kontrahenta, ale w przypadku wykrycia jej braku we wskazanym czasie, inicjuje ona proces przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca wykorzystujący Flobo może przygotować swoje harmonogramy działań podejmowanych w stosunku do nie płacących kontrahentów, wyznaczając m.in. interwały między wiadomościami z upomnieniem. Notyfikacja o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę wysyłana jest z aplikacji również przed jego upływem do tych klientów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu lub którzy nie dokonali przelewu w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeśli wiadomości z przypomnieniem nie przyniosą efektów, następnymi krokami automatycznej windykacji prowadzonymi przez robota Flobo jest wystawienie noty księgowej o równowartości 40 euro, a później zgłoszenie informacji o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Na koniec, jeżeli wypunktowane wyżej kroki nie będą skuteczne, Flobo przekaże informacje o dłużniku do e-sądu.

Zastosowanie aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na nadzorowanie przychodzących należności, a po kilku miesiącach bywa też przyczyną zauważalnej poprawy terminowości u klientów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]

Powiązane wpisy