Mało klientów? Pomoże agencja SEO
Agencja SEO. Rzetelna pomoc specjalistów
Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań . Nie mając wiedzy w obszarze SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od kodowania, kampanii Google Ads, projektowania graficznego czy kreatywnego pisania, które służą merytoryczną pomocą w tych sferach.
Po czym rozpoznać kompetentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest sporo. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeczytać opisy takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Dobra agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o planach prac na najbliższe miesiące, jak również dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Następna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o kolejne dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszukać na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które potrzebuje wypromować.
Jaki model rozliczenia z agencją SEO wybrać?
Przezornie warto podejść do agencji SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 albo pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często spotykany model rozliczeń, lecz niesie ze sobą wysokie zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt łamiąc zasady określone przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – najczęściej w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne są wyższe nakłady finansowe, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a potem wprowadzać w życie wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]