IT Marketing, promocja, reklama 

Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady opracowane przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz obawiać się filtrów Google.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów zajrzą na naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.

Powiązane wpisy