Internetowe strony IT 

Ściąganie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.

Powiązane wpisy