Internetowe strony IT 

Czym są bany i filtry od Google

Posiadanie własnej strony online zmusza do jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i miała stałą rangę. Niekiedy jednak firmowa strategia powoduje złamanie zasad uczciwej konkurencji i na portal mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony?

Ban od Google to najsurowszy rodzaj kary, jaki może spotkać stronę internetową. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce znacząco komplikuje prowadzenie interesu. Zauważmy, że 90% użytkowników posiłkuje się Google, więc po zablokowaniu strony ilość naszych gości gwałtownie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach przeglądania, co także źle oddziałuje na klikalność witryny. Występują filtry ręczne – ustawiane wprost przez załogę Google i algorytmiczne, które zakładane są mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie.

Czy da się zlikwidować bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za stosowanie nadmiernej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google należy uprzednio poznać jego powód. Najlepiej zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo upora się z filtrem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.

Powiązane wpisy